Saturday, November 24, 2007

You can see the mushroom


یکی از شخصیتهای نچندان بدرد بخور ولی معروف دنیای موسیقی، بابای پیر متال باز Ozzy Osbourne هست.
این خواننده، آهنگساز و نوازنده هم‌اکنون با اجازه‌ی شما قریب به ۶۰ سال سن از خداوند گرفته و هنوز هم که هنوزه بر خلاف عده‌ی کثیری از هم حرفه‌های خودش که وقتی به این سن و سال می‌رسن کمی متعادل می‌شن، خل و چل و کاملاً باعث خجالت تشریف داره.
ایشون در انگلستان بدنیا اومده، چیزی که اگر با سبک موسیقیش آشنا باشین کاملاً قابل حدصه. خوشبختانه هنوز به لقب "سر" نائل نشده که آدم رو به اینکه ملکه یک کمی هوش و حواس براش مونده امیدوار می‌کنه.
این بابا و خانواده‌اش تماماً مشغول به کارهای "هنری" هستن.خانومش توی X-Factor ورژن انگلیسیه American Idol بجای Paula Abdul عنوان قاضی رو داره و پسرش هم در چندین و چند reality show برای M-TV و E! بازی کرده که تماماً هم مستحجن و چندش‌اور هستن. و اینها در کنار برنامه‌ی The Osbournes که تمام زندگیه خانواده رو نشون می‌ده قرار داره.
در مورد این بابا شایعه و داستان زیاده. گقته می‌شه که اونقدر به Rock و Metal علاقه (بخوانید تعصب) داره که یکی از همسایه‌هاش رو بخاطر گوش‌کردن به موزیک RAP حسابی کتک‌زده. از این قبیل قصه‌ها براش زیاد در آوردن که بیشتر برای مطرح کردنش هست تا اینکه واقعی باشن.
اما دلیل درس تاریخ (بی)هنر امروز این بود که آلبوم جدیده Ozzy برای آخر سال ۲۰۰۷ به بازار اومده. کارش هم بد نیست. ردپای خود Ozzy توی آهنگسازی دیده می‌شه. و در زمانی که کاراهای بی‌خود تمام دنیای موزیک رو گرفته باید به همین قانع بود. اگر اهل این سبک هستین توصیه می‌کنم حتماً گوش کنین.

No comments: