Saturday, November 24, 2007

You can see the mushroom


یکی از شخصیتهای نچندان بدرد بخور ولی معروف دنیای موسیقی، بابای پیر متال باز Ozzy Osbourne هست.
این خواننده، آهنگساز و نوازنده هم‌اکنون با اجازه‌ی شما قریب به ۶۰ سال سن از خداوند گرفته و هنوز هم که هنوزه بر خلاف عده‌ی کثیری از هم حرفه‌های خودش که وقتی به این سن و سال می‌رسن کمی متعادل می‌شن، خل و چل و کاملاً باعث خجالت تشریف داره.
ایشون در انگلستان بدنیا اومده، چیزی که اگر با سبک موسیقیش آشنا باشین کاملاً قابل حدصه. خوشبختانه هنوز به لقب "سر" نائل نشده که آدم رو به اینکه ملکه یک کمی هوش و حواس براش مونده امیدوار می‌کنه.
این بابا و خانواده‌اش تماماً مشغول به کارهای "هنری" هستن.خانومش توی X-Factor ورژن انگلیسیه American Idol بجای Paula Abdul عنوان قاضی رو داره و پسرش هم در چندین و چند reality show برای M-TV و E! بازی کرده که تماماً هم مستحجن و چندش‌اور هستن. و اینها در کنار برنامه‌ی The Osbournes که تمام زندگیه خانواده رو نشون می‌ده قرار داره.
در مورد این بابا شایعه و داستان زیاده. گقته می‌شه که اونقدر به Rock و Metal علاقه (بخوانید تعصب) داره که یکی از همسایه‌هاش رو بخاطر گوش‌کردن به موزیک RAP حسابی کتک‌زده. از این قبیل قصه‌ها براش زیاد در آوردن که بیشتر برای مطرح کردنش هست تا اینکه واقعی باشن.
اما دلیل درس تاریخ (بی)هنر امروز این بود که آلبوم جدیده Ozzy برای آخر سال ۲۰۰۷ به بازار اومده. کارش هم بد نیست. ردپای خود Ozzy توی آهنگسازی دیده می‌شه. و در زمانی که کاراهای بی‌خود تمام دنیای موزیک رو گرفته باید به همین قانع بود. اگر اهل این سبک هستین توصیه می‌کنم حتماً گوش کنین.

Thursday, November 22, 2007

Hey You

فکر کنم افتادم دوباره توی دوره‌ی قاط (پریود) مغزی. از اون موقع‌هاییه که انگاری تمام اعصاب و احساساتم تحت فشار قرار دارن. معمولاً در این مواقع بازده کاریم بالا می‌ره. بخاطر اینکه برای فرار از این فشار باید خودم رو به یک چیز دیگه‌ای مشغول کنم.
خوشبختانه خیلی تعاملی با موجودات زنده ندارم بغیر از همکارام توی محیط کار. بنابراین خیلی اعصاب بقیه رو خورد نمی‌کنم. ولی به هر حال بنظرم بهتره از هر کسی که توی این دوران اذیت می‌کنم معذرت بخوام.

Tuesday, November 20, 2007

De La Vega

یک وقتهایی کنترل از دست آدم خارج می‌شه. اون‌وقته که این بچه می‌زنه هر کانال مزخرفی که می‌خواد و به خورد ما هم می‌ده! به همین دلیل هم بهتره آدم کنترل همیشه دستش باشه. چونکه می‌تونه هر چیزی که واقعاً می‌خواد و براش لازمه رو تماشا کنه. البته این می‌تونه کمی تا قسمتی خودخواهانه باشه. شاید از عادت به تنهایی زندگی کردن نشات گرفته!!!

Sunday, November 18, 2007

Have I missed you? HELL YEAH

امروز ۲۷ آبان ماه ۱۳۸۶ است. این روز هیچ مناسبت خاصی نداره. تنها چیزی که باعث شد به این تاریخ اشاره کنم احساسی بودکه از دیدنش وقتی برنامه‌ام رم اجرا کردم بهم دست داد.

وقتی از ایران میای بیرون یکی از اولین چیزهایی ارتباطت باهاش قطع می‌شه تقویم علمی و واقعاً عالیه شمسی هست.

تقویمی که کاملاً علمی و بر مبنای مفاهیم و تغییرات طبیعت پایه‌گذاری شده. توقیمی که برای هر اتفاقی در اون دلیل خاصی وجود داره. لحظه‌ی تحویل سالش فقط به خاطر اینکه روز دیگه‌ای برای شمردن وجود نداره اتفاق نمی‌افته بلکه به دقیقه و ثانیه وقتی رو که استوا صفحه‌ی مدار زمین رو قطع می‌کنه نشون می‌ده.

واقعاً خوب تقویمی داریم. اگر نخوایم همه چیز رو قرار دادی فرض کنیم و برامون دلایل علمی مهم باشه، مطمئناً تقویم شمسی بهترین انتخاب برامون خواهد بود.